logoplaatje

Palliatievezorg.nl Actueel

Nieuws - 2017
plaatje: Campagne `Heb je even voor mij?` maakt dood bespreekbaar

Campagne `Heb je even voor mij?` maakt dood bespreekbaar

Geplaatst: 17 maart 2017
plaatje: bulletVia social media wordt van 20 tot en met 24 maart een nieuwe campagne gehouden die de dood beter bespreekbaar moet maken. De campagne is geďnitieerd door Bureau MORBidee, maar wordt in de praktijk uitgevoerd door honderden individuen, bedrijven en organisaties. Een groot deel van de deelnemende organisaties en bedrijven is actief op gebied van (palliatieve) zorg, uitvaart of rouw.
Ging het vorig jaar om de slogan ‘Zullen we over de dood praten?’ met de pay-off ‘Ieder moment is een goed moment’, dit jaar staat de vraag ‘Heb je even voor mij?’ centraal. Op iedere uiting staat een uitnodiging om in gesprek te gaan, met bij voorbeeld de partner, een kind of een ouder. Voorbeelden daarvan zijn onder meer:
- “Ik wil je vertellen wat mijn grootste zorgen zijn.”
- “Ik wil van je weten wat je onder waardig sterven verstaat.”
- “Ik wil je vertellen hoe moeilijk ik het vind om afhankelijk te worden.”
- “Wat gebeurt er met oma als opa er niet meer is?”
- “Ik wil bekend zijn met je wensen over reanimatie.”
- “Ik wil van jou weten wat er met jouw cd-collectie moet gebeuren als jij dood bent.”

Net als vorig jaar worden de uitingen door de deelnemers verspreid onder hun eigen netwerken op social media. In de praktijk zal het vooral gaan om Facebook, Twitter en LinkedIn. Social media als Instagram, Snapchat en Whatsapp kunnen er echter ook voor worden gebruikt.
Organisaties en bedrijven kunnen meedoen aan de actie, maar kunnen ook inhaken op de campagne. Vorig jaar werden bij voorbeeld verhalenwedstrijden aan de campagne gekoppeld.

Voor meer informatie: http://www.bureaumorbidee.nl/campagne/
terug naar overzicht